Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

Η αξιολόγηση ξεκινάει με …τις εκλογές για την επιλογή των νέων διευθυντών!!



ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΓΩΝΑ
Η αξιολόγηση ξεκινάει με …τις εκλογές για την επιλογή των νέων διευθυντών!!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Σε λίγες μέρες θα κληθούμε να ψηφίσουμε τους υποψηφίους διευθυντές των σχολικών μας μονάδων. Από τη μεριά της κυβέρνησης η όλη διαδικασία παρουσιάζεται ως το αποκορύφωμα της «δημοκρατίας» και της «αξιοκρατίας». Αφού λύθηκαν όλα τα υπόλοιπα ζητήματα στα σχολεία (ελλείψεις, κενά, υποδομές, χρηματοδότηση κ.α.) αφού οι μισθοί μας επανήλθαν σε αξιοπρεπή επίπεδα, αφού το ωράριό μας μειώθηκε στο προ μνημονίων, αφού η πρόσβαση στη δωρεάν περίθαλψη είναι δεδομένη, αφού έχουμε απαλλαγεί από τις διοικητικές δουλειές και μπορούμε να αφιερωθούμε στο καθαρά εκπαιδευτικό μας έργο, αφού τέλος πάντων περίσσεψε η δημοκρατία μπορούμε να διαχειριστούμε αυτή την περίσσεια και να επιλέξουμε τους διευθυντές μας, να τιμωρήσουμε τους αυταρχικούς και ανίκανους και να αναδείξουμε τους «άξιους». Είναι όμως έτσι;
1. Όποιος διευθυντής κι αν προκύψει με τα νέα ήθη που εισάγονται, όσο καλές προθέσεις κι αν έχει, παραμένει στέλεχος της εκπαίδευσης και μαζί με τους προϊσταμένους, ΠΥΣΔΕ και σχολικούς συμβούλους θα κληθούν να εφαρμόσουν συγκεκριμένη πολιτική στην εκπαίδευση. Αυτή που επιβάλλουν τα παλιά μνημόνια αλλά και τα νέα που έρχονται. Δεν είναι πολύ μακριά οι περσινές διαδικασίες για την αυτοαξιολόγηση που οι διευθυντές υποχρεώθηκαν να εφαρμόσουν τα «εντέλλεσθαι».
2. Συμμετέχοντας στη διαδικασία της εκλογής των διευθυντών συμμετέχουμε σε μια διαδικασία αξιολόγησης έχοντας το ρόλο του «αξιολογητή». Σύντομα θα υπάρξει νέος νόμος για τη αξιολόγηση στο δημόσιο και την εκπαίδευση (δηλώσεις Κατρούγκαλου και Κουράκη για αξιολόγηση-αποτίμηση και σύνδεση αποδοτικότητας με βαθμό και μισθό) και από «αξιολογητές» θα γίνουμε «αξιολογούμενοι». Είμαστε ένας κλάδος που πρόσφατα αλλά και παλιότερα έδωσε μάχες ενάντια στην αξιολόγηση και σήμερα κινδυνεύουμε έμμεσα να την αποδεχτούμε και να χάσουμε το ηθικό επιχείρημα άρνησής της όταν οι διευθυντές -που εμείς θα ψηφίσουμε- την εφαρμόσουν. Πώς δηλαδή θα αρνηθούμε την νέα «καλή» αξιολόγηση από τον «καλό» διευθυντή που ως ένα βαθμό εμείς θα εκλέξουμε;
3. Μπορεί να ψηφίσουμε «δημοκρατικά» για την επιλογή των διευθυντών αλλά παραμένει αυτούσιο όλο το αντιδημοκρατικό νομοθετικό πλαίσιο των τελευταίων χρόνων (καθηκοντολόγιο, δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας).
4. Η όλη διαδικασία σε ορισμένα σχολεία θα διασπάσει τους συλλόγους διδασκόντων δημιουργώντας ευνοούμενους και μη. Αυτός ο κατακερματισμός διαλύει την όποια συναδελφικότητα έχει απομείνει, προωθεί το αλληλοφάγωμα και θα καταγραφεί ως αρνητικό προηγούμενο την ώρα που πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο ενωμένοι απέναντι στη νέα επίθεση που ετοιμάζεται.

Να απέχουμε από τις διαδικασία της εκλογής των νέων διευθυντών. Να μην επιλέξουμε τους αυριανούς αξιολογητές μας.
Να αρνηθούμε να γίνουμε συνυπεύθυνοι στον τρόπο διοίκησης των σχολείων.
Να αρνηθούμε τη συλλογική ευθύνη στην προώθηση των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.
Να μην τσιμπήσουμε το τυράκι αλλά να δούμε τη φάκα και την κερκόπορτα που ανοίγει με τη διαδικασία αυτή.
Δεν αξιολογώ - δεν αξιολογούμαι!!
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου